Вы можете задать любой вопрос или попросить совета по этой игре. Это займет совсем немного времени.
Starship Bridge это симулятор капитанского мостика USS Voyager. Игра напоминает вышедшею в 1997 Star Trek: Captain's Chair.
Сюжета в игре нет. Но возможно будет. Вообще на данный момент игра представляет собой демо версию, но будем надеятся дорастет до полной версии. Проект подает надежды, т.к. это первая игра вышедшая для Oculus VR на движке Unreal Engine 4. Пока в игре нет персонажей, но доступны три скрытых диалога активизируемые при достижении определенной точки в комнате: первый находится в середине комнаты у пульта управления, второй справа от появления игрока, рядом с закрытой дверью, третий слева от входа также у закрытой двери.
Геймплей позволяет просто побродит по мостику и рассмотреть его, разработчик обещал нереальное качество поверхностей при использовании UE4 и наверняка это так, только если у вас есть Oculus VR и видеокарта не слабее GeForce GTX 760 (вроде ее указывал разработчик). Еще одной особенностью геймплея является возможность запустить нелимитированное число торпед по нажатию клавишы (е по умолчанию). Пока больше ничего не доступно, но будем ждать развития.
Комментарий разработчика на вопрос от Road to VR
«I’m a huge Oculus Rift fan, Star Trek fan and Unreal Engine 4 fan. So I just figured I’d mix those all together!
I’ve been a c# programmer since the language was in beta around 2001. So when I first learned about Unity 4 I thought it was amazing. I loved how reusable everything seemed to be. I thought nothing could be easier to use or more accessible for game development. However, after diving into Unreal Engine 4, it goes way beyond that for me. It’s like using software from the future.
I almost have the sensation of being a “movie director” when working with Unreal Engine 4. I can come up with an idea and in a matter of minutes you can come up with an implementation that looks really amazing.
For example, I was showing my progress to my girlfriend. At the time I had a static view of a planet on the main view screen. I was just going to leave it at that. She said something along the lines of, “I can’t wait to see it moving with the stars going by!” It was one of those moments of thinking, “crap she’s right I can’t just have a static view screen. This is going to take a lot of work and probably not going to look good.”
Yet seemingly in no time I created a particle system that emits stretched white particles in down the x-axis, placed a camera that renders to a texture facing the emitter and voila, put that texture in a material and the material on the view screen geometry. I got exactly the effect I wanted, one I feel mimics the look of the original TV series.
The material and blueprint system are the same way, it feels much more like you are describing what you want than writing a bunch of shader language code. The Oculus Rift implementation is solid, it looks great and and I really like the pricing model they have going.»